Založ si blog

O jednom slnku. Dvoch hviezdach. A plyšovom medveďovi

-Ja  sa nakladám. Na ZEM. Je mi za Tebou smutno a ……. vystískal by som Ťa. A zavolám Ti keď budem tam. Chcel by som sa Tebou stretnúť …..

-Idem sa baliť ….

-Choď. Ja musím teraz ísť poliať jednu kvetinu.  A povymetať dve sopky.  A tiež nakresliť ohrádku pre ovečku… A pozrieť sa na západ slnka.

-Dobre.

-Tak mi teda zavolaj , alebo napíš… to je jedno …

-Zabal si aj jedno moje slnko.

-No a ešte jedného plyšáka

-na spodok do kufra.

-Aj dve!  Idem baliť. Ľúbim Ťa!

 

J.T.Gall , kde si? Hľadám ťa. A ty nikde nie si …

Zabudol si si u mňa slnko.

Plyšováho medveďa.

A dve hviezdy…

 

Boli prázdniny. A vzduch voňal letom . A tiež marhuľovým lekvárom . Chcela som sa ukryť. Pred bratrancami. A sesternicami . A deťmi z ulice. A byť chvíľu v tichu.

Na povale bolo seno. A jablká. A hrušky…. a ticho.

A tiež schované jedno slnko.

Jeden plyšový medveď  a dve hviezdy.

A ešte jeden malý princ…

 

Sedel na jednej stoličke. Medzi dvoma sopkami. A pozeral sa. Dnes už  štyridsiaty tretí raz na západ slnka.

A čakal na svojho priateľa…

 

PS.: Po tridsiatich rokoch

Vzduch je presýtený letom. A vonia marhuľami. V starkynej kuchyni zaváram .Marhuľový lekvár. Starká už nežije. Ale vonku sa stále hrajú deti. Tie moje. A aj tie cudzie. Z ulice. Začínajú mi dochádzať fľaše. Spomínam si že boli nejaké. Ešte. Idem na povalu. Vonia to tam senom. A jablkami. V starom kredenci nájdem fľaše. A dole, v spodnom šuflíku ešte niečo. Jedno slnko , plyšový medveď a dve hviezdy. A Malý princ. So zažltnutými stránkami…:)

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321206x
Priemerná čítanosť článkov: 2677x

Autor blogu

Kategórie