Založ si blog

O marhuľovom lete. A a o tom ako išli decká na ryby.

Ten rok padali marhule.

Rovno z neba.

Na zem.

Do našej záhrady.

Najprv som ich zavárala.

Potom sušila.

Potom varila.

A nakoniec rozdávala.

 

Medzi nakladaním a umývaním fliaš,

som sa starala o deti.

Tie svoje.

A niekedy aj susedove.

Alebo aj iné.

Podľa situácie.

 

V tej jednej.

Prišla za mnou do kuchyne Marika.

A ešte susedova Martinka.

A tiež Matúš.

Od naproti.

A že vraj by si prosili chlebík.

 

Chlebík som im odkrojila.

A ešte natrela.

Čerstvým lekvárom.

Poriadne na hrubo.

Reku, nech sa deti najedia.

 

Decká si chlebík zobrali.

A odišli.

Kamsi.

Niekde von asi.

No a ja

som sa pustila do miešania.

Nakladania a varenia lekváru.

 

A potom mi došlo sladidlo.

Nechala som hrnce, marhule a lekvár.

Sadla na bicykel.

A zašla som do Podsenníkov.

Po cukor.

 

Cukor mali.

A tiež som cestou stretla deti.

Mariku, Martinku a Matúša.

Niesli v rukách vedierka.

A vzadu na chrbte prútiky.

A na prútiku uviazané šnúrky.

Z bavlnky.

 

A na konci šnúrky.

Z tej červenej bavlnky .

Zavesené chlebíky.

Veľké krajce.

Natreté.

Lekvárom.

Tým od maminky.

 

Pýtam sa.

A kamže deti idete.

S tými chlebíkmi?

A ony že reku na RYBY.

 

Večer som sa šla na ne pozrieť.

Ako berú.

Tie ryby.

Na môj marhuľový lekvár.

 

Nebrali.

 

To nevadí.

Budú na budúce deti.

Určite.

Ešte budeme lekvár variť.

Aj ten slivkový.

Možnože ten majú ryby radšej.

Ako marhuľový.

 

Ps.: Sú letá keď je vzduch presýtený vôňou marhúľ. A keď padajú z neba rovno do našej záhrady. No a decká už nie sú decká. Marika príde domov tak pár krát za rok. A aj na prázdniny. Aj  Martinka. Občas nám príde  pomaľovať tričká. A tiež miešať lekvár. A Matúš  príde tiež rád na lekvárové palacinky. A donesie nám zopár rýb. Chytených na všeličo, ja neviem na čo ale že vraj nie na  na marhuľový lekvár…ha,ha,ha…

 

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321201x
Priemerná čítanosť článkov: 2677x

Autor blogu

Kategórie