Založ si blog

. . . a že ako sa mám?

…a že ako sa mám…?

Ďakujem za opýtanie.

Mám sa dobre.

 

Stále čítam dobré knihy.

Mám rada príbehy.

Rozprávky a básne.

A ešte stále si chodím pre ne.

Do kníhkupectiev .

Antikvariátov.

A do knižnice.

 

A ešte stále sa teším.

Každý rok.

Na prázdniny.

Keď dozrievajú na stromoch

Čerešne.

Jahody a višne.

A deti lezú na stromy.

Behajú bosými nohami.

Po tráve.

A tiež po rose.

 

 

A aj po sto rokoch,

Sedím tu na múriku.

Mám stále rada

vôňu marhuľového leta.

Keď sa kosí tráva.

A zo stromov na zem

padajú dozreté hrušky.

A letné jablká…

 

 

…pozerám sa na nebo.

A na hviezdy.

A kreslím si naň.

Ceruzkami.

Farebné obrázky.

A ešte stále,

keď na jeseň padá lístie,

a  zima  maľuje kvety na steny

sa mi tento svet.

Veľmi,  veľmi páči.

 

 

No a čo si ja želám ešte?

ABY TENTO SVET ČLOVEK NESTRATIL.

A tiež aby svet nestratil človeka.

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321192x
Priemerná čítanosť článkov: 2677x

Autor blogu

Kategórie