Založ si blog

Pandora

 

…je to ako keď ty sedíš na stoličke. A okolo teba krúži zlo. A potom zistíš, že krúžiš ty. A ja sedím . A ja som zlo. A ty si tiež zlo. A ja krúžim okolo teba a ty okolo mňa. A mám strach že ma pohltíš. A ty  krúžiš a ja krúžim tiež. Neviem kde je koniec. Ani začiatok. Nespomínam si kedy sa to stalo. Netuším, či bude pokračovať a kedy sa skončí.  Točí sa mi hlava a neviem kto si ty a kto som ja. A skadiaľ je to zlo. A kde sa  nabrala tá sfinga.

 A potom si spomeniem.

Hádame sa. Ja kričím. Ty nehovoríš. Iba sedíš na stoličke a si ticho. A ja okolo teba krúžim. Máš na sebe masku. Vytáčaš ma. Do nepríčetnosti.  Si ako sfinga. Niečo skrývaš. A ja neviem čo. Chcem to vedieť. Hovor, hovor! Kto si? Schmatnem ťa. Strhávam sfingu z tvojej tváre. Mlčíš.

Nič. Len ticho. Si tu? Alebo nie si? A vôbec. Si?

Pamätám si potom ešte, že padám. A tebe padá maska z tváre. Chcem ju zachytiť. Nie masku. Tvár. Vidieť ju ešte kým dopadnem. Ale nevidím nič. Iba obraz. Ženy bez tváre.

Kde to vlastne som? Všetko je tu biele. Posteľ, plachty, steny so zamrežovanými oknami. Sedím na stoličke. Oproti mne sedí ona. Nevidím jej do tváre. Pýta sa.“ Ako vám je?“ „ A ja že no viete, ako keď sedíte na stoličke a okolo vás krúži zlo. A potom zistíte že pravdepodobne to bude inak. Že zlo som ja. A vy krúžite. A vy ste zlo. A ja som zlo. A krúžime okolo.  A viete čo? Mám strach. Točí sa mi hlava. Dajte mi niečo, nech prestane.  A potom vlastne netuším či vy tu vôbec ste. Alebo ste len v mojej hlave. A ako ste sa tam dostali. Zdá sa že ste sa zabudli vyzuť a šlapete mi po tvári. A vôbec čo mi to dávate?  Prečo mi dávate na tvár masku. Nechcel som masku, chcel som aby ma nebolela hlava.  Okamžite mi ju dajte preč.“ Pane, vravím vám naozaj dôrazne, že už si tú masku nikdy viac nestrhávajte,“ povedala a odišla.

 

 

 

 

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321346x
Priemerná čítanosť článkov: 2678x

Autor blogu

Kategórie