Založ si blog

Spánok na slnku

Precitla som. V bielej izbe na bielej posteli, vedľa ktorej stojí stolík tej istej farby a na ňom nočná lampa. No ja nikde nie som. Všade sa hľadám. V izbe, posteli aj v perinách. Hľadám sa všade. Neviem si otvoriť oči. Ani sa pohnúť. Mám pocit, že sa mi sníva. Neviem. Ešte že mám na ruke hodiny. Je na nich toľko, čo včera. Spomenula som si že som mala narodeniny. Dnes by som mala mať tridsaťšesť. Chcela by som vedieť či to tak je. A vôbec či je všetko tak ako je. Či je dnes. Alebo včera bude zajtra? A nie je už náhodou neskoro? Stíham? Alebo opäť zmeškám. Viem že sa musím určite zobudiť. Chcem otvoriť oči. Chcem sa presvedčiť že to tak nie je. Musím vstať a presvedčiť sa.

Začala som mať pocit že nestíha. Tak spomaľujem, prispôsobujem sa jej. Ale je čoraz pomalšia. Začíname sa od seba vzďaľovať. Napriek tomu že na ňu čakám, mám pocit, že sa míňame. V stolíku má svoje osobné veci. Aspoň predpokladám, že ich tam má. Prečo by ich tam nemala. Má tam všetko, okrem občianskeho. Začínam mať pochybnosti kto je. A tiež kto som ja.

A potom, prečo je tu všetko biele. Steny aj periny. Nikdy som nemala biele periny. To ne sú moje periny. Kde som? A čo tu robím? A prečo tu nie je aj ona!
Chcem otvoriť dvere. A spýtať sa niekoho, kde som, a čo sa tu deje. Ale to je problém. Najprv musím vstať z postele a otvoriť dvere. Ale nik v posteli nie je. Tak kde je?

Zajtra budem mať narodeniny. Keď vstanem, budem mať tridsaťšesť. Aj sviečok na torte bude tridsaťšesť. Sfúknem ich a budem si želať aby som sa zobudila.

Bol to čudný sen . Vlastne len na chvíľu som si zdriemla. Vonku, na slnku.

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 320713x
Priemerná čítanosť článkov: 2673x

Autor blogu

Kategórie