Založ si blog

Čas na rozprávky

Všetci spia.

Keď ja dávno som už hore.

Vítam ráno. Či úsvit víta mňa?

Ktovie.

Utieram prach z hviezd ja?

Či oni mne,

dávno zabudnutý sen.

 

Vyjdem von.

Zdravím susedov.

Bratov, zakliatych do havranov.

Žijú ešte?

Ktovie.

Majú už snáď aj stopäťdesiat rokov.

No nič.

Idem sa opýtať suseda.

Starého pána Dobšinského.

 

A tiež aj to

čo sa stalo s ich sestrou.

Krásou nevídanou.

Spiacou dievčinou z ruží.

Či sa už vydala.

A či ešte spí….

 

A či sa jej príbeh rozprávkový

Niekedy aj skončí.

 

A vôbec,

Je to rozprávka?

A či príbeh skutočný.

Opýtam sa Dobšinského

Ako to bolo, či nebolo

Za siedmimi horami a kopcami.

A či sa piesok niekedy lial?

A či nie?

Bolo to pred sto rokmi.

Keď starý pán rozprával.

Malému dievčatku rozprávky a príbehy.

 

…práve som vstala,

keď všetko ešte spí.

A ráno je plné

rozkvitnutých šípových ruží.

 

…. a po sto rokoch možno aj čas rozprávkový….

 

 

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321189x
Priemerná čítanosť článkov: 2677x

Autor blogu

Kategórie