Založ si blog

Tulák asi z druhej strany vesmíru

 

 

 

Stretol som jedného pána.
Raz.
Topánky mal na nohách zodraté.
A klobúk deravý na hlave.
Vráskavý bol a starý.
Mohol mať tak sto päťdesiat rokov.
Myslím, asi.
Zložil klobúk.
A ku mne prisadol si.

 

Pane, vy niečo hľadáte?
Pýta sa on mňa.

 

Ale kdeže.
Vravím.

 

Som na cestách,
Veľmi dlho už.
Hádam od nepamäti.
Len akosi,
predsa len pravdu máte pane,
cesta moja raz stratila sa mi.
Hľadám ju všade.
No nikde neni.
Však bola tu.
To viem iste.

 

Odvtedy som tulák.
Vravím.
Chodím po svete.
Som veľmi starý a
snáď aj už unavený.
Topánky mám zodraté.
A klobúk na hlave
mám tiež veľmi deravý.
Sedím tu na lavičke.
Sám? Či?

 

A pýtam sa.

 

Koho?

 

Seba?

 

Kde je vlastne tá cesta?

 

Pane, rád by som pomohol Vám.
Som však iba tulák.
A tú cestu Vašu,
o ktorej z druhej strany hovoríte

vôbec nepoznám.

(Rozhovory z druhej strany vesmíru)

 

 

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321191x
Priemerná čítanosť článkov: 2677x

Autor blogu

Kategórie