Založ si blog

O jednej dobrej knihe. A o varení.

Jej kapustnica bola vždy dobrá.

A tiež,

zakaždým iná.

Ako ju že vraj uvarila?

No proste.

Ako si práve bola pomyslela.

 

Za päť minút pol tretej.

V práci.

Ženy.

A že čo vraj doma.

Keď prídem z práce.

Budem variť?

A ja že reku.

Neviem.

Otvorím chladničku.

A uvarím,

čo si práve vtedy pomyslím.

 

Mami.

Volá mi Mariš.

Cez mobil.

A koľko tej soli,

a tiež akého korenia .

Zamiešam do kaši.

Ja neviem moja .

Iba toľko.

Koľko si pomyslíš.

 

Má doma tisíc sto dva kníh.

Asi.

A ani jedna z nich nie je  tá,

z ktorej by niečo uvarila.

A že reku prečo si nejakú nekúpi?

Pretože Pavlína varí tak,

ako si práve v tej chvíli pomyslí.

 

PS.:

Má jednu jedinú. Knihu, v ktorej sa varí. Je to tá od Simmela. Sú v nej recepty. Na ženy a aj  na život. Na to ako prežiť vojnu. A aj na dobré jedlo. A že ako v nej Thomas Lieven varil? Z toho čo mal. A tiež ako si pomyslel. A nie len preto, aby prežil. No čo. Je to fakt dobrá kniha. Proste. „Mám ju rada.“ Povedala raz jedna  Pavlína.

A jej  recept, ako dobre variť? Poradí vám len toľko. Že hlavne, musíte mať  z čoho. A ešte k tomu nejakú tú fantáziu.

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321407x
Priemerná čítanosť článkov: 2678x

Autor blogu

Kategórie