Založ si blog

Archív: október, 2011

O jednom slnku. Dvoch hviezdach. A plyšovom medveďovi

-Ja sa nakladám. Na ZEM. Je mi za Tebou smutno a ……. vystískal by som Ťa. A zavolám Ti keď budem tam. Chcel by som sa Tebou stretnúť ….. -Idem sa baliť …. -Choď. Ja musím teraz ísť poliať jednu kvetinu. A povymetať dve sopky. A tiež nakresliť ohrádku pre ovečku… A pozrieť sa na západ slnka. -Dobre. -Tak mi teda zavolaj , alebo […]

Pokračovanie článku

O dievčatku. S ťaškou s farbičkami a veľmi ťažkými úlohami. Alebo o knižnici na rohu ulice

Mala som asi tak šesť. A chodila som do školy . S červenou vetrovkou. A s čiapkou . S obrovským brmbolcom. A s taškou s farbičkami. A veľmi ťažkými úlohami. A chodila som na roh ulice. Do knižnice. A čítala som si knižky. O psíčkovi a mačičke, Čin-čin a Ferdo mravec. A Deti z Bullerbinu. No a potom som mala asi tak trinásť. A veľmi dlhé vlasy. A nosila […]

Pokračovanie článku

O jednom Maťovi. Čo býval na rohu. Medzi knihami.

Býval na rohu. V maličkom kníhkupectve. S drevenými policami. A klavírom. A voňalo to tam papierom. A písmenami. A starými novinami. Čítal mi básničky. A rozprával príbehy. A učil ma hrať na klavíry. A nechal ma prechádzať sa. Medzi policami. A tiež chodiť ticho. Medzi rozprávkami. PS: Mal na sebe pletenú čiapku. Farebný šál. Kockovanú […]

Pokračovanie článku

MOJE NEBO.

V mojom nebi je príjemných 20 – 22 stupňov . Babieho leta. A vonia. Popadaným lístím. A jeseňou. A je tam pieskovisko. A preliezky. A hojdačky. A deti. A mamy na lavičkách. Nebo netrvá večne. Iba chvíľu. Na jeseň. Asi tak okolo poludnia. PS: Ak si niekto myslí že nebo nie je,…. tak JE

Pokračovanie článku

Chcela by som byť pri nich.

Keď ich bolí hlava. Keď sú choré. Keď sú smutné. Aj keď plačú. Chcem ich držať za ruku. Hladiť im hlávku strapatú. Utrieť z líčka slzičku. A porozprávať rozprávku. Chcela by som byť pri nich. Pri mojich dievčatkách… Uvariť im teplý čaj. A skryť sa s nimi pod deku. Už sú veľké… A nie sú vždy pri mne. Ale aj […]

Pokračovanie článku

O krídlach. Tých mojich. A aj o tých iných.

Je jedenásť. Krídla som si pred chvíľou amputovala. Nedalo sa inak. Je chladno, potrebujem si obliecť kabát. Beriem tú anjelskú okrasu do náručia, vešiam ju na obrovský hák…Pohladkám hebké perie a ukazovákom si prejdem po páliacich perách. Spomienka… Keď Kamilka obklopená plyšovým zverincom konečne odfukuje, po špičkáchvyjdem z izby a privriem dvere. […]

Pokračovanie článku

Nejaká rozprávka o jednej Renáte technickej redaktorke a grafičke jedných regionálnych novín.

Bola raz jedna Renata. Renata bola „technická redaktorka“. A aj „grafička“ v jedných regionálnych novinách. Renata bola aj neoficiálnou zástupkyňou riaditeľky jedných […]

Pokračovanie článku

O medových cukríkoch.

Náš starký bol včelár . A starký nás mal rád. Tak veľmi ako svoje včely. A možno o trochu viac. Mal rád aj všetky deti z ulice. A rozdával nám cukríky. Aj všetkým deťom z ulice. Medové. Také čo sa s lepili na zuby. A my sme ich jedli. A zuby sa nám lepili . A nemohli sme hovoriť . A nemohli sme ani obedovať. A starká sa hnevala. Hnevala sa na starkého . […]

Pokračovanie článku

Na čo sa teším už dnes?

Že keď budem stará, že budem mať ticho v dome. A ruže v záhrade. A lavičku pod jabloňou. A hojdacie kreslo. A teplú deku. A čas. ČAS NA VŠETKY DOBRÉ KNIHY z knižnice …………………………………………………… (A tiež ,že budem vyzerať ako dnes :))

Pokračovanie článku

Jeseň práve stratila dobrú náladu .

Asi má aj slzu v oku. A možno si aj poplače . A možno spraví mláky na chodník . A možno si kúpim žltý dáždnik . A možno aj ružové gumáky… …………………………………………….. A konečne sa zakrútim do deky. Dám si horúci čaj. A dočítam Banánové rybičky.

Pokračovanie článku
Ministerstvo kultúry vyzvalo Budmerice na vypratanie kaštieľa, obec postoju rezortu nerozumie

Ministerstvo kultúry vyzvalo Budmerice na vypratanie kaštieľa, obec postoju rezortu nerozumie

17.04.2024 14:32

Využívanie nehnuteľností, pozemkov a ďalších priestorov v okolí kaštieľa sa môže stať predmetom súdneho sporu.

Medzinárodný škandál v Bruseli a veľké víťazstvo euroskeptikov. Konferencia nacionalistov napokon pokračuje

Medzinárodný škandál v Bruseli a veľké víťazstvo euroskeptikov. Konferencia nacionalistov napokon pokračuje

17.04.2024 18:25

Konferencia nacionalistického a euroskeptického tábora sa koná len niekoľko týždňov pred júnovými voľbami do Európskeho parlamentu.

ONLINE: Ukrajinské údery na Kryme a v Rusku boli skvelo skoordinované, napáchali značné škody, oceňuje ISW

ONLINE: Ukrajinské údery na Kryme a v Rusku boli skvelo skoordinované, napáchali značné škody, oceňuje ISW

18.04.2024 06:00

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

VIDEO: Fiala ešte nevie, či Česko využije slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

VIDEO: Fiala ešte nevie, či Česko využije slovenské peniaze na muníciu pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00

Slovenská vláda sa nepripojila k iniciatíve Prahy, keď sa kabinet Petra Fialu usiluje nakúpiť delostrelecké granáty pre Ukrajinu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321128x
Priemerná čítanosť článkov: 2676x

Autor blogu

Kategórie