Založ si blog

Ráno.

….a vieš čo? je krásne ráno.

Také to letné. Zahmlené oparom. Po daždi. Vzduch vonia. A tráva je  mokrá. Dobre sa po nej kráča. A tiež popadali jablká. A voňajú. A asi ich pozbieram do košíka. A sadnem si na lavičku. A budem sa dívať. Niekde na nebo….

…a ešte sa mi páči to ticho vonku….

kvôli ktorému ráno vstanem pred pol piatou.

Aj cez víkendy.

A kvôli ktorému by som si obula topánky.

A prešla sa tebou do lesa.

Na hríby.

A tiež pozbierala zo zeme,

Všetky tvoje rozprávky.

Básne a príbehy.

 

Je skoré ráno.

A sme  niekde inde.

Paralelne .

V tom istom svete

A každý  v inom čase…

 

Bývame v tom meste.

V tom  istom dome.

Spolu.

Jeden pri druhom.

V tej istej izbe….

…a v tej istej posteli …

 

Sedíme na lavičke.

Ja počúvam tvoje básne

A ty moje príbehy.

Pozeráme sa spolu na nebo.

stúpame po mokrej tráve.

A zbierame jablká,

popadané zo zeme .

 

Každý v tom istom svete.

A obaja v inom čase…

Nikde sa nemôžeme stretnúť.

Nikdy sa nenájdeme.

Niekde sa stratil čas.

A nikde ho nevieme nájsť.

Zostal niekde…

… v rozkvitnutéj tráve.

Medzi lopúchmi…

… nočnou oblohou a skorým ránom.

Videla som Leto

17.09.2017

Uzrela som v túto chvíľu, Aha práve teraz. Vidíte to? UTEKÁ LETO. Pred dažďom schováva sa, zanecháva bosé stopy v blate a teplé slnká pod dáždnikom.

Jeden krásny upršaný deň

03.09.2017

Prší, prší, prší… Celý deň. A je krásne. Človeka to vôbec nikam netiahne. Na túry ani výlety, vychádzky na hrady ani na zámky. Nemusí utekať pre zdravie, Či len tak posedieť si v záhrade, a chytať teplé slnká na zimné dni do siete Dnes ani očkom nežmurklo. Tak celý deň teda vylihujem aj ja. Vyberám z políc staré knihy a čítam príbehy v sivých upršaných [...]

Koľko asi stojí jedno písmenko v knižke s básničkami?

07.11.2016

…minulý týždeň, ani neviem presne kedy, som sa išla poprechádzať medzi police v kníhkupectve, medzi knihy. Našla som tam jednu, takú celkom malú, iba s básničkami. Keď vtom mi niekto za chrbtom vraví: to snáď ani nie je pravda, za tak málo písmeniek, tak veľmi veľa peňazí? Že prečo si vraj nezoberiem radšej niečo také, Kde je viac slov na pol strane, Ako v celej [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 321630x
Priemerná čítanosť článkov: 2680x

Autor blogu

Kategórie